Vihtade kasutusvõtted

Saunas on kombeks käia vihaga. Kuid üksnes viha kaasavõtmisest on vähe, tähtis on seda ka õigesti kasutada, sest teie teadmistest ja oskustest sõltub teie tervis ja enesetunne.

Saunaviha kasutamise põhivõtted

fac-24.jpg

Kui te tahate saada korralikku massaaži, turgutada vereringet, kõvasti higistada ja kiirendada ainevahetust, siis sopsutage vihaga südamest. Nii avanevad poorid ning te vabanete edukalt mustusest. Võite end sopsutada ja kasutada ka teisi vihtlemisviise, kuid põhiline, mida meeles pidada: ärge üle pingutage.

Väga kerge silitamine. Viha raputamine ja silitamine vaevu nahka puudutades. Paar korda jalgadest peani silitades üht ja teist külge mööda. Selle tegevuse juures peate tundma kuuma hõngu. Kui see tegevus ei ole teile vastumeelne, siis jätkake.

Ainult silitamine. Vihaga aeglaselt mõlemalt küljelt üles ja alla silitamine. Kui leiliruum on väga kuum, siis ärge kaotage kontakti vihaga.

Kui te tahate oma kere võimalikult kuumaks kütta, siis ainult raputage vihta naha kohal. Tõstke viht veest välja ja raputage seda, siis suruge kuum viht nimmeluudele, siis nn tiivanukkidele, jalataldadele ja lõpuks põlvedele. Kontakt nahaga 2-3 sekundit. Vahepeal võib vihta jahutamiseks vette kasta.

Ja lõpuks – hoogne vihtlemine. Vihaga silitamine ja löömine. Löögid on mõistagi kerged. Tavaliselt tehakse seda selili ja kõhuli.

Veel viha käsitlemise võtteid

Olles esimesed vihtlemise võtted edukalt üle elanud ja heas tujus, võite proovida kompresse. Tõstke viht kõrgele, et ammutada temasse võimalikult kuuma õhku, ja lööge kergelt paar-kolm korda. Siis tõstke jälle viht kõrgele ja suruge vastu keha. Selline võte on hea valutavatele lihastele ja kõõlustele.

Üks vahva meetod on veel ka vihaga hõõrumine. Seda tehakse tavaliselt pärast sopsutamist. Võtke ühte kätte viha vars ja teise käega suruge viht vastu keha. Masseerige ringselt. Kohe pärast masseerimist peab veidi istuma, et pea ei hakkaks ringi käima.

Venitamine. Meetod, mis vabastab alaselja valudest. Pange nimmepiirkonda kaks vihta, suruge kõvasti vastu keha, seejärel lükake üks viht pea suunas ja teine jalgade suunas. Korrake vähemalt paar korda.

Saunavihad ei ole mitte lihtsalt organismile kasulikud, vaid nad aitavad ka tervisehädadega toime tulla. Valige vihta hoolikalt, kasutage seda oma keha suhtes õigesti.

Olge terved!

prices-white.png
prices.png