Kuidas end sauna abil karastada

Isegi vähekogenud saunalised teavad, miks leilis kuumaks köetud saunalised talvel õue jooksevad ja lumehangedes püherdavad. Mitte ainult lõbu pärast, vaid ka karastamiseks.

Esialgu „köetakse“ kere korralikult kuumaks, seejärel jahutatakse (mitte rohkem kui 10 min), Korratakse seda vahvat toimingut kuni viis korda.

Jahutada võib end ka ilma lumeta, külma dušiga, basseinis, vannis või lihtsalt kopsikuga vett peale valades. Kõige vapramad hüppavad jääauku, see on väga mõnus.

Karastame mõistlikult

fac-23.jpg

Andunud saunafännid on reeglina heas toonuses ja neil on tugev immuunsus. Kui nohu ja köha teevad sügisel ja talvel laastamistööd, siis saunafännid on energiast tulvil, nemad ei köhi ega lurista ninaga. Ja milles seisneb trikk? See seisneb lähedastes suhetes parima immuunsusetreeneri – saunaga. Saunafännid on õppinud end hästi tundma nii kuumas kui ka külmas ja nende organism on kindlustunud suurema osa haiguste vastu.

Keha karastamine tähendab tervet rida protseduure, mis tõstavad organismi vastupanu nii külmale kui ka kuumale. Üks neist on kuum-külm dušš, mida tasub teha pärast korralikku leili. Kõigepealt seisab vapper saunaline minut või paar külma duši all, seejärel sama aja jagu kuuma duši all. Korrates seda trikki (millel on, muide, ka massaaži efekt) paar korda, võib minna tagasi leiliruumi.

Saunas karastumisse tasub suhtuda täie tõsiduse ja mõistusega, arvestada tuleb vanusega, enesetundega, tervisehädadega ja vastupidavusega. Sellised protseduurid on keelatud, kui on kasvaja, diabeet, mõningad neeruhädad; keelatud on need ka rasedatele ning infarkti ja insuldi järel. Võtke karastamise vajalikkuse otsus vastu pärast seda, kui olete käinud arsti juures, ja ärge unustage, et karastamine ei käi ruttu, sest termoregulatsiooni treenitakse kaua ja kannatlikult.

Riskivaba karastamise reeglid

- Alustage pisitasa. Vahetage kuuma ja külma 5-15 sekundi kaupa ja temperatuuri vahe ei pea olema suur. Esimesel korral piisab kahest leilist ja ühest lühikesest jahedast dušist. Õige reaktsioon sellisele toimingule peaks olema kerge ebamugavustunne, mis vahetub kiiresti reipuse ja energiatulvaga.

- Kõhnad inimesed peaksid jaheda duši all veetma vähem aega, sest nahk jahtub nahaaluse rasvkoe puudumise tõttu kiiremini. Ja pidage meeles, et ülesköetud nahk reageerib külmale dušile viivitusega, seepärast ei tasu end esimesel korral ka väga kuumaks kütta.

- Külmaga karastamise toiming peaks alati lõppema leiliruumis, st soojaga.

- Pärast leili ei tohi, pea ees, basseini hüpata, see võib põhjustada liiga järsku vererõhutõusu. Laskuge aeglaselt kaelani vette, ärge ujuge vees, mis on jahedam kui 15 kraadi, ärge jahutage end külmavärinateni.

Õige karastamisnäitaja on teie enesetunne. Kui enesetunne on hea, olete teinud kõik õigesti.

Parimat tervist teile!

prices-white.png
prices.png