Saun ja leil pärast trenni

Sportlased ja inimesed, kes kannavad on tervise eest hoolt, lähevad sauna kohe pärast trenni ning saunu on hakatud tegema spordikompleksidesse. Siin saab leili võtta kohe pärast trenni ja saada hulga positiivseid emotsioone.

Facs-19.jpg

Kuigi paljud lähevad pärast trenni sauna sugugi mitte mõnu pärast, vaid soovist trenniga saavutatule lisaks veel saunaski natuke kaalu vähendada ja lihasmassi suurendada – sellised on inimeste ootused ja eelarvamused. Kuidas eri liiki saunad organismile pärast trenni mõjuvad ja kas tasub pärast füüsilist pingutust just sel viisil lõdvestuda?

Positiivsed hetked

Alustame neist positiivsetest hetkedest, mis me saunakülastusest saame. Kõigepealt tasub ära märkida psühholoogiline lõdvestumine ja positiivsed emotsioonid. Pärast tõsiseid füüsilisi pingutusi saate pikali heita või istuda ning lihtsalt puhata, kusjuures nii kehalt kui ka hingelt. Ja kui veel veeta see aeg meeldivas seltskonnas, on häid hetki mõnusalt palju.

Samal ajal avaldab saun pärast trenni mõju ka teie lihastele, täpsemalt öeldes avaldab lihastele mõju leilikuumus. Kuuma mõjul veresooned laienevad, piimhape, mis tekitab valuaistingut ja jäikust, kaob kiiremini. Sellisel moel saab lihaste väsimusega kiiremini hakkama ja taastumine toimub lühema aja jooksul.

Kuid soov saada pärast trenni sauna abil kiiremini lahti nahaalusest rasvkoest, ei vii tõenäoliselt kuhugi. Kui te isegi märkate kaalu alanemist, siis see on juhtunud pigem ikka tänu treeningule spordisaalis või jooksurajal, kindlasti mitte sauna mõjul. Kõrgetel temperatuuridel kaob meie organismist vesi, mitte rasv. Ja kui ka väike osa rasvkoest kaotab oma ümbermõõtu, siis on see nii vähemärgatav, et kaal sellest ei muutu.

Mõju lihastele ja südamele

Samal ajal aga annab saunas negatiivselt tunda vedelikukaotus, ennekõike on see halb südamelihasele. Veri pakseneb, südamerütm kiireneb ning see omakorda koormab südant. Ei tasu unustada, et südamelihas sai trenni tehes juba niigi suure koormuse.

Kas pärast trenni võib saunaskäik ohtlik olla?

Sauna külastamine kohe pärast trenni võib olla ohtlik, eelkõige südamele. See ei tähenda aga kaugeltki, et peaksite sauna külastamisest loobuma, pigem vastupidi. Leilis tasub käia regulaarselt, et tugevdada oma organismi ja muuta ta vastupidavamaks stressile. Kuid parem on seda teha päevadel, kui teil pole plaanis trenni teha.

prices-white.png
prices.png